Dag 3

30 april 2023 - Vale de Bonsucesso, Brazilië

Hoihoii, hier zijn we weer met dag 3:

Vandaag gebeurde er zoals gewoonlijk weer wat doms🙈: Er werd wat naar ons geroepen en wij verstonden het natuurlijk niet.  De man riep: 'Sua bolsa está aberta.' Wij weten natuurlijk niet wat dat betekent dus moest Janneke het weer eens vertalen voor ons. Het betekende namelijk dat de tas van één van ons open stond🤭 (we zullen geen namen noemen). De mensen hier zijn erg behulpzaam en herinneren ons dat dure spullen makkelijk gestolen kunnen worden.

Na het ontbijt en het inpakken van de koffers, gingen we op pad. We hebben heel veel het verkeer gebruikt( volgens ons zijn wij een beetje leedvermaak in het verkeer, want wij giechelen😜). Allereerst zijn we met de metro gegaan, op weg naar de boot. We moesten toen nog wel eens stukje lopen vanaf de metro. Toen zijn we met de boot gegaan en hebben we de Baai van Guanabara overgestoken. Op de boot hadden we een privéconcert van een man met zijn prachtige saxofoon. We zijn bijna gelijk weer terug op de boot gegaan, op weg weer naar Rio de Janeiro. En de man met zijn saxofoon was ook weer mee😔 Vervolgens gingen we naar de trein lopen. En natuurlijk moeten we weer langs de Starbucks😉 Daarna zijn we naar ons 'vaste eettentje', Comida a kilo. Toen we heerlijk gegeten hebben en we weer naar buiten gingen zat de deur dicht. Gelukkig kwam er een meneer aan, die ons kwam helpen. We moesten door een kleine opening, waar we makkelijk doorheen pasten. Hierna liepen we naar de trein, waar we helemaal naar voren liepen, zodat we nog een plekje hadden! We hebben 2 uur in de trein gezeten, waar allemaal mensen spullen verkochten (zie het filmpje) Na verloop van tijd werd de trein steeds leger. Dat was ook het moment dat Gertjan zijn armspieren ging trainen en zijn turnkunsten liet zien (hij kan het aardig goed, dus het kijken van het filmpje is zeker een aanrader😉). Daarna gingen we overstappen naar de bus, waar het een chaos was. Het was een volle boel, waar we driekwartier hebben gegild🤪 Van de bus liepen we naar de taxi, die ons naar het huis van Janneke en Fernando bracht. We kregen een warm welkom van zes blaffende en springende honden. Na een heerlijke maaltijd, hebben we ons eigen bed opgemaakt. Bij sommigen was het een chaos, maar uiteindelijk is het gelukt en gaan we zo kijken of we ons bed goed opgemaakt hebben😉

Wij gaan nu lekker ons eigen opgemaakt bed opzoeken🤗