Dag 2

29 april 2023 - Rio, Brazilië

Misschien een leuk gevalletje om te delen;) Verdieping 6 is gisteren laat wakker gemaakt door ons verschrikkelijke gegil. Janneke schrok ook en besloot een kijkje te nemen. Ze trof daar 4 gillende keukenmeiden aan, wie zich gek lieten maken door een beestje van een paar cm. Een KAKKERLAK😱!!! Sindsdien lopen we niet meer met blote voeten op de vloer. We hebben er wel wat van geleerd dus😉

Vanochtend om half 9 zaten we aan het ontbijt. Het idee om naar het Christusbeeld en de Suikerbroodberg te gaan, kon helaas niet doorgaan vanwege weersomstandigheden. Het was best bewolkt, waardoor het weinig zin had. We besloten om met de metro naar de binnenstad van Rio de Janeiro te gaan en daar rond lopen en kijken wat leuk is om te doen. Toen we er net waren, regende het hard, dus hebben we Janneke eerst even 7 paraplu's (umbrella's toch, Vera-Lynn?! 🤪) in laten kopen. We hebben veel winkeltjes bezocht in de Saara (nee niet de woestijn hoor😉), wat erg leuk was! (vonden de dames dan 😜) Hier kregen we wel trek van en hebben gegeten bij Comida a kilo gegeten, een bekend restaurantje voor Janneke met heerlijk eten.

Hierna vervolgden we onze tocht. Onderweg richting de bus keken we nog even binnen bij de koninklijke Portugese bibliotheek, wat veel boeken hebben ze daar!! We namen de taxi naar Santa Teresa, de oudste wijk van Rio, met een mooi uitzicht op de grote stad. Daar zagen we ook hoe dicht arm en rijk bij elkaar kunnen liggen, krottenwijken en hoge (luxe) flats. Vervolgens liepen we naar de Escadaria Selaron, deze staat op de 3e plek van meest bezochte toeristische bezienswaardigheden in Rio de Janeiro. Deze trappen zijn betegeld door Jorge Selarón met tegeltjes vanuit de héle wereld! De trap werd pas écht beroemd toen hij op 10 januari 2013 verbrand werd gevonden op de door hem betegelde trap.

Hierna liepen we nog wat verder in de binnenstad, en hebben we een Starbucks gevonden waar we even lekker wat hebben gedronken.

Vervolgens zochten we een bus op om naar Copacabana (strand) te gaan, dit gaf nogal wat hilariteit. De rijstijl is hier nogal anders dan wij gewend zijn in Nederland. Goed vasthouden was wel nodig in de bus (zie filmpje🤣).

Bij Copacabana was het echt prachtig, inmiddels was het al donker, maar het strand was verlicht, dit zag er heel gaaf uit! Hier liepen we wat langs, en hebben we lekker gegeten.

Tenslotte gingen we met de metro weer terug naar het hotel. Maar moe, dát waren we wel na bijna 20 km lopen!! Helaas was de metro vol, dus werd het nog even 40 minuten staan 😔.

Maar des te beter kunnen we nu slapen, zien we jullie morgen weer?

👋👋👋👋👋

1. Maxime:
    29 april 2023
    Wat een belevenissen. Prachtig!
  2. Annerieke en Jessica:
    Hallo meiden,

Mooie foto’s. Leuk om te lezen wat jullie hebben gedaan.
    Het ziet er heel anders uit dan bij ons!
    Wel een mooie omgeving!
    ‘k Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan doen.
    Fijne dag!🤗
  3. Fam. vd Knijff:
    Hallo meiden!

Wat leuk om jullie belevenissen zo mee te lezen. Wat een verschillen met ons eigen land. Geniet van jullie reis en alle indrukken die jullie op doen. Dat zijn er echt heel veel!

Groeten,
    Familie vd Knijff
  4. J. Hattem:
    Wij wensen jullie morgen allemaal een goede zondag toe. Opa en Oma Hattem
  5. Hendrie Drost:
    Beste leerlingen,
    Wat een mooie foto's en belevenissen.
    Ik ben benieuwd naar de komende reisverhalen en foto's.
    Morgen een goede zondag toegewenst.

Groet H.J. Drost