Dag 7

4 mei 2023 - Rio, Brazilië

Hoihoii, hier zijn we weer!!

Vandaag hebben we weer een heel eindje gelopen. Willen jullie graag weten hoeveel stappen we hebben gezet, lees dan onze blog verder!!

Allereerst zijn we naar het Christusbeeld gegaan. Eerst zijn we met een trammetje gegaan, dat steil omhoog ging. Daarna hebben we nog over 214 traptreden gelopen(jaja, we hebben het heel precies bijgehouden🤭) En daar was het Christusbeeld dan hoor.  Eerst hebben we een hele fotoshoot gehouden met het uitzicht(wat de man onder ons heel leuk vond😜) En ja, twee van ons hebben alle winkeltjes die er stonden bezocht(rara, wie zou dat toch eens zijn🤔) En één van hen kwam terug met 13 sleutelhangers(terwijl ze er al twee had🤭) Daarna hebben we bij een eettentje heerlijk gegeten. Toen we een lekkere maaltijd ophadden, gingen we op weg naar de Suikerbroodberg. En ja, hoe komen ze toch op die naam hè. Gelukkig hadden we een superaardige taxichauffeur die het even voor ons opzocht en natuurlijk Janneke, die het voor ons vertaalde😊 We zullen het dan maar verklappen: vroeger exporteerden ze steeds meer suikerriet en de vorm lijkt een beetje op brood(maar wij vinden het niet op brood lijken🤭 wij noemen het een mislukt broodje)

Toen we daar waren moesten we eerst een super lelijk armbandje om met een qr-code, zodat we met een gondel naar boven konden. Gelukkig konden we hem zo af doen, zodat we perfect op de foto's stonden. En ja, we hadden een goede tijd uitgekozen. We zagen de zon prachtig ondergaan en het veranderde met de seconde, prachtig😍 En dan stonden we eerst nog op de heuvel voor de Suikerbroodberg en daar was het al prachtig! Daarna gingen we met een gondel naar de Suikerbrood berg. En ja, daar hadden we weer een fotoshoot! Na een minuut of 10, toen de zon onder was, zag je allemaal lichten in Rio aangaan en ja, ook dat is prachtig! Daarna zijn we weer naar beneden, naar Janneke gegaan, die daar op ons zat te wachten. Daarna zijn we met de bus en metro weer naar het winkelcentrum gegaan. En ja hoor, er moet natuurlijk altijd wat verkeerd gaan🤭we zaten in de verkeerde metro. En ja, als je de ruimte hebt en een goede paal om te paaldansen, moet je daar natuurlijk even gebruik van maken.

Toen we de goede metro hadden, hebben we in het winkelcentrum heerlijk gegeten. We hadden de hele week al zin in schepijs en we konden het nergens vinden. Maar gelukkig kregen we na het eten nog een beetje tijd om op zoek te gaan naar schepijs. En gelukkig vonden we op tijd schepijs, waar we de hele week al naar verlangden.

Toen we in het hotel aankwamen, zijn we naar onze kamers gegaan. Maar goed, soms zijn wij ook nog in onze kindertijd🤭we hebben bij een paar kamers op de deur gebonsd en keihard weggerend. Daarna zijn we nog 101 keer heen en weer gelopen, om alle spullen bij de goede eigenaar te brengen. Want ja, morgen hopen we al weer naar Nederland te vertrekken.

Wij gaan nu onze koffers inpakken en ons nestje opzoeken🤗

1. Thirza S:
    4 mei 2023
    Hoeveel stappen hebben jullie uiteindelijk gezet deze dag? 🙃😊
  2. :
    4 mei 2023
    O oh, dat hebben we vergeten te zeggen. Zal wel komen door de late uurtjes 🙈😉
    Maarr het waren 15847 stappen!