Laatste dag

5 mei 2023 - Internationale Luchthaven Antônio Carlos Jobim, Brazilië

Hey,

Vandaag namen we wraak op alle flauwe acties van Gertjan, die hij de afgelopen week hadt gedaan. We gingen een lekker ontbijt klaar maken met dingen die hij totaal niet lust, zoals kaas en sardientjes. ( Vera-Lynn, was dit lekker?😅)  Bekijk de foto om te zien hoe lekker Gertjan het vond😉

Na het ontbijt gingen we onze laatste spullen in onze koffer doen en de kamers verder opruimen. Fernando was er ook en laadde de koffers in zijn auto en ging richting Manguinhos. Wij gingen lopend daar naartoe, nadat wij hadden opgegeven wat we wilden eten in de favela.

Bij aankomst in de favela kregen we een warm welkom van alle kinderen. Elke keer als er een nieuwe club kinderen kwamen, gingen we met z'n tweeën of drieën bij een groep helpen. Als de kinderen kwamen of weggingen gaven wij een instrumentaal concertje bij de poort, wat de kinderen erg op prijs stelden. Terwijl de laatste groep kinderen ons verliet, hielden we een korte "fotoshoot". De laatste maaltijd in Brazilië bestond uit heerlijke, Zwitserse broodjes.

Om 18.00 uur stapten we in de taxi of bij Fernando in de auto om op weg te gaan naar het vliegveld. Nu wachten we tot we kunnen boarden.

De rest komt morgen!

Tchau tchau

1. Karin Schaapman:
    5 mei 2023
    Wat leuk! Een goede en veilige terugreis gewenst samen!