Dag 4

1 mei 2023 - Mendes, Brazilië

Deze dag begon vroeg voor twee van ons. Vanaf 2.00u begon het te spoken buiten. De 6 honden begonnen te blaffen en een lamp scheen wat eng naar binnen. De twee bewoners van deze kamer schrokken zich naar. Er moest wel iemand buiten zijn. Onder het ontbijt vertelde Janneke dat het de buurman geweest moest zijn, die 's nachts af en toe een rondje om het huis van Janneke en Fernando loopt om bij zijn paard te kijken, die bij hun huis staat. Dus nu is het duidelijk, en slapen we straks weer goed 😉.

's Ochtends gingen we naar de kerk, hier werd een Bijbelstudie gehouden, waarbij je in groepen uit elkaar ging. Bij onze groep kwam een vrouw die goed Engels kon, zij vertaalde het vanuit het Portugees naar het Engels. Nadat we wat besproken en geoefend hadden, gingen we terug naar de gemeenschappelijke zaal. Hier ging elke groep "presenteren" wat ze geoefend hadden, vaak was dit een Bijbeltekst.

's Middags hadden we eerst een paar uur waarin je gewoon zelf iets kon doen. Toen hebben wij bij Janneke en Fernando thuis nog wat besproken over een Bijbelgedeelte.

In de avond gingen we weer naar de kerk, dit keer was het echt een preek in het Portugees. Via een translate-app konden wij volgen wat er gepreekt werd.

Verder hebben we wat gelezen of geslapen, zoals wij thuis ook gewend zijn op zondag.

ps. er is geen kakkerlak meer tevoorschijn gekomen sinds de eerste ontmoeting met dit wezen, maar gisteren was er wél een salamander die onze stembanden weer even warm maakten 😱.

Groetjes en tot morgen!